Fernandinho Yang Ingin Belajar Dari Tiga Kartu Merahnya Musim Ini

Fernandinho Yang Ingin Belajar Dari Tiga Kartu Merahnya Musim Ini

Katanabet.com – Midfielder Manchester City, Fernandinho mengaku akan belajar dari kesalahan-kesalahan yang membuatnya tiga kali mendapat kad merah pada musim agen poker ini.

Fernandinho memang perlu hadir beberapa perlawanan Manchester City kerana mendapat kad merah. Kad merah pertama dia dapatkan ketika bermain imbang 1-1 melawan Borussia Monchengladbach di peringkat kumpulan Liga Juara-Juara.

Setelah itu, Fernandinho kembali mendapat kad merah ketika The Citizens kalah dari Chelsea di Etihad Stadium. Kad merah itu dia dapat kerana undian mencekik Cesc Fabregas dalam sebuah insiden. Dia diganjar hukuman tiga perlawanan tak boleh bermain.

Setelah bebas dari larangan itu, Fernandinho kembali mendapat kad merah ketika melawn Burnley. Dalam pertandingan yang berakhir 2-1 untuk kemenangan City tersebut, Fernandinho diusir dari padang pada minit ke-32 kerana melakukan tekel keras dengan dua kaki pada Johann Gudmundsson. Dia pun kembali dihukum larangan bermain empat perlawanan tak boleh bermain.

Fernandinho sendiri telah kembali dari hukuman dan sudah bermain ketika masuk sebagai pemain gantian menentang West Ham. Pada masa itu, pemain tengah asal Brazil tersebut masuk menggantikan Kevin De Bruyne pada minit ke-67.

Orang-orang mengenal saya selama tiga musim saya di sini. Saya sebelum ini tak pernah seperti ini, jadi mereka mengubah cara untuk menghukum para pemain musim ini, ujarnya seperti dilaporkan oleh Manchester Evening News.

Itu bermakna saya telah hadir dalam tujuh perlawanan, tapi saya harus menerimanya. Itu berat, tetapi ini adalah soal kesediaan saat saya mendapat kesempatan dan West Ham adalah penampilan pertama setelah bebas dari hukuman agen poker terpercaya, katanya.

Saya hanya ingin belajar dari kesalahan-kesalahan ini dan kami bersedia untuk bulan Februari yang mengandungi Liga Juara-Juara dan beberapa pertandingan bagus, tegasnya.

