Menolak Jabat Tangan Ventura, Pelle Meminta Maaf

Menolak Jabat Tangan Ventura, Pelle Meminta Maaf

Katanabet.com – Keputusan seri 1-1 yang didapatkan Itali saat menjamu Sepanyol di pusingan kelayakan Piala Dunia awal hari tadi diwarnai sebuah insiden tidak menyenangkan sbobet. Penyerang Itali Graziano Pelle tertangkap kamera agak marah pada pelatih Giampiero Ventura kerana digantikan.

Ventura menarik Pelle untuk memasukkan Ciro Immobile pada minit 60. Pelle berjalan begitu saja ke bangku cadangan, tanpa mempedulikan teroka yang ingin menjabat tangannya. Striker Shandong Luneng itu yang sudah minta maaf secara terbuka melalui Instagram.

Ventura sebenarnya memaklumi tindakan Pelle itu. Dia justru santai menanganinya. Hal-hal semacam ini boleh terjadi. Saya rasa Graziano lebih marah pada dirinya sendiri, terutama dengan prestasinya, kata Ventura seperti dikutip Football Itali.

Ventura mungkin tak mempersoalkannya. Namun, media-media Itali mengecam keras tindakan Pelle tersebut. Pelle pun langsung bertindak balas, dengan mengutarakan penyesalannya melalui Instagram.

Saya lagi-lagi melakukan kesalahan. Itu tindakan yang tidak boleh diterima, terutama terhadap pelatih juga rakan-rakan saya, yang sentiasa menunjukkan semangat kebersamaan di pasukan Itali ini, tulis Pelle seperti dikutip Football Itali.

Kesalahan besar pasti ada akibatnya. Wajib bagi saya untuk bertanggungjawab penuh. Dari lubuk hati terdalam, saya yang minta maaf kepada semua orang. Graziano.

Itali seterusnya akan menentang tuan rumah Macedonia agen bola terpercaya, Senin (10/10). Pelle dijangka bakal dicoret dari starting line-up Itali sebagai buntut dari insiden ini.

Advertisements